Czy można sobie wyobrazić bardziej spektakularną inaugurację imprezy zapowiadającej zimę, niż padający chwilę przed otwarciem bram pierwszy śnieg? To właśnie wydarzyło się po raz kolejny w Katowicach. Ten gęsto padający biały puch okazał się wspaniałą zapowiedzią dla tego, co przez sobotę i niedzielę wydarzyło się na SNOW EXPO
A działo się naprawdę wiele. Dość powiedzieć, że VII edycję targów SNOW EXPO – nie tylko dla narciarzy odwiedziło w ciągu dwóch dni blisko 6,5 tys. osób, z których rekordowe 92,7% uczestników wskazało, że są zadowoleni lub bardzo zadowoleni z udziału i nikt nie wskazał, że jest rozczarowany.
Nic w tym dziwnego, gdyż najnowszy sprzęt i niezwykle bogatą ofertę wyjazdową i wypoczynkową zaprezentowało rekordowe 44 wystawców reprezentujących 114 marek.
Odwiedzający targi mieli zresztą okazję nie tylko podziwiać sportowy ekwipunek i planować przyszłe narciarskie wyprawy. Prelekcje i rozmowy z udziałem m.in. Justyny Kowalczyk – Tekieli, Jacka Ciszaka, Maćka Bydlińskiego, Bartka Tyrpy oraz COLD MANA Valerjana Romanovskego. Kursy lawinowe i inne atrakcje sprawiły, że miejsca spotkań przez całą sobotę i niedzielę dosłownie pękały w szwach.
Relacje z wydarzenia pojawiły się w wejściach reporterskich w TVP 3 Katowice, docierając do szerokiej publiczności na Śląsku. Treści powiązane ze SNOW EXPO w mediach społecznościowych dotarły do blisko 2,5 miliona użytkowników.
– Było przepieknie! – nie kryje zadowolenia organizator targów Arkadiusz Walus, który podkreśla, że SNOW EXPO w Katowicach potwierdziło swoją wartość i rangę najważniejszej imprezy dla branży sportów zimowych w Polsce. – To była najpiękniejsza edycja naszego Wydarzenia, jeśli chodzi o jakość stoisk i ekspozycji. Światowy poziom, jak mówili nasi zagraniczni goście.
Osiągnęliśmy też maksymalny poziom możliwej do sprzedania powierzchni na jednej hali MCK Spodek Katowice, organizując największą również powierzchniowo z dotychczasowych edycję. A to oznacza, że doszliśmy do sufitu i pora na duży krok naprzód.
Dlatego na przyszły rok wynajmujemy dwie hale MCK i zrobimy znacznie większe Wydarzenie, dla znacznie większej ilości odwiedzających. Mamy już na to pomysł i bardzo wczesną wiosną z nim wrócimy. To będzie rewolucja!
Listopadowej imprezie trudno byłoby jednak osiągnąć spektakularny sukces frekwencyjny i sprzedażowy gdyby nie zaangażowanie kluczowych partnerów.
Krajem Partnerskim SNOW EXPO kolejny raz była Słowacja, oferująca niezliczone atrakcje dla amatorów wszelkich odmian sportów zimowych: od narciarstwa biegowego przez narciarstwo alpejskie, snowboarding, freeride, skialpinizm, snowrafting i wiele innych.
– To doskonałe miejsce na narty, na wypoczynek narciarski, które może wielu miłośników Białego Szaleństwa zaskoczyć – chwali ofertę południowych sąsiadów Polski Jacek Ciszak. – Mamy tutaj największy ośrodek narciarski w naszej części Europy – Jasna Chopok. Mamy możliwość mieszkania na stoku, mamy ośrodki narciarskie, które są na wspólnym karnecie z polskimi ośrodkami narciarskimi – wylicza, podkreślając, że te wszystkie atrakcje są w zasięgu kilku godzin jazdy samochodem z Katowic.
Partnerem Turystycznym SNOW EXPO była w tym roku NO LIMITS – dynamicznie rozwijająca się marka Biura Podróży ITAKA, stawiająca na różnorodność i dostosowanie oferty do indywidualnych potrzeb miłośników aktywnego wypoczynku, w tym sportów zimowych.
Tegoroczne SNOW EXPO miało również Partnera Motoryzacyjnego – znaną wszystkim miłośnikom sportów motorowych markę SUBARU, słynącą z doskonałych w zimowych warunkach osiągów i najwyższych standardów bezpieczeństwa.
– Dziękujemy wszystkim wystawcom, gościom, prelegentom i wszystkim odwiedzającym SNOW EXPO w ciągu tych dwóch absolutnie szalonych dni. To Wy wszyscy sprawiliście, że o tegorocznej edycji możemy śmiało mówić: wyjątkowa i najpiękniejsza. Zawiesiliście nam poprzeczkę bardzo wysoko, ale obiecuję zrobić wszystko, by w przyszłym roku sprostać wyzwaniu i zrealizować jeszcze większe SNOW EXPO, na jakie bez wątpienia zasługują miłośnicy sportów zimowych w Polsce – deklaruje Walus.