Za nami przełomowe SNOW EXPO 2024. „Było epicko!”
Czy można sobie wyobrazić bardziej spektakularną inaugurację imprezy zapowiadającej zimę, niż padający chwilę przed otwarciem bram pierwszy śnieg? To właśnie wydarzyło się 23 listopada w Katowicach. Ten gęsto padający biały puch okazał się najszczęśliwszą wróżbą dla tego, co przez sobotę i niedzielę wydarzyło się w MCK Spodek.
A działo się naprawdę wiele. Dość powiedzieć, że VI edycję targów SNOW EXPO – nie tylko dla narciarzy odwiedziło w ciągu dwóch dni blisko 7,5 tys. osób – o ponad połowę więcej niż ubiegłoroczne wydarzenie. Najnowszy sprzęt i niezwykle bogatą ofertę wyjazdową i wypoczynkową zaprezentowało 39 wystawców reprezentujących 88 marek.
Odwiedzający targi mieli zresztą okazję nie tylko podziwiać sportowy ekwipunek i planować przyszłe narciarskie wyprawy. Prelekcje i rozmowy z udziałem m.in. Agnieszki Hyży, Andrzeja Bargiela, Tomasza Kurdziela, Jacka Ciszaka, kurs morsowania z Valerjanem Romanovskim, kursy lawinowe i inne atrakcje sprawiły, że miejsca spotkań przez całą sobotę i niedzielę dosłownie pękały w szwach.
Relacje z wydarzenia pojawiły się w Dzień Dobry TVN i wejściach reporterskich w Polsat News, docierając do bardzo szerokiej publiczności w całej Polsce. Treści powiązane ze SNOW EXPO w mediach społecznościowych dotarły do blisko 3,5 miliona użytkowników.
– Było epicko! – nie kryje zadowolenia organizator targów Arkadiusz Walus, który podkreśla, że SNOW EXPO w nowym miejscu potwierdziło swoją wartość i rangę najważniejszej imprezy dla branży sportów zimowych w Polsce. – Odbudowaliśmy SNOW EXPO, które wróciło do poziomu sprzed pandemii. Tempo wzrostu jest tak duże, że bez wahania mogę powiedzieć, że tegoroczna edycja była przełomowa. Jestem pewien, że za rok spotkamy się w jeszcze większym gronie, zarówno wystawców, jak i odwiedzających. Już dziś mogę też powiedzieć, że zostajemy w MCK Spodek – Walus odkrywa karty i zaprasza na przyszłoroczną odsłonę.
Listopadowej imprezie trudno byłoby jednak osiągnąć spektakularny sukces frekwencyjny i sprzedażowy gdyby nie zaangażowanie kluczowych partnerów.
Krajem Partnerskim SNOW EXPO była Słowacja, oferująca niezliczone atrakcje dla amatorów wszelkich odmian sportów zimowych: od narciarstwa biegowego przez narciarstwo alpejskie, snowboarding, freeride, skialpinizm, snowrafting i wiele innych.
– To doskonałe miejsce na narty, na wypoczynek narciarski, które może wielu miłośników Białego Szaleństwa zaskoczyć – chwali ofertę południowych sąsiadów Polski Jacek Ciszak. – Mamy tutaj największy ośrodek narciarski w naszej części Europy – Jasna Chopok. Mamy możliwość mieszkania na stoku, mamy ośrodki narciarskie, które są na wspólnym karnecie z polskimi ośrodkami narciarskimi – wylicza, podkreślając, że te wszystkie atrakcje są w zasięgu kilku godzin jazdy samochodem z Katowic.
Partnerem Turystycznym SNOW EXPO była w tym roku NO LIMITS – dynamicznie rozwijająca się marka Biura Podróży ITAKA, stawiająca na różnorodność i dostosowanie oferty do indywidualnych potrzeb miłośników aktywnego wypoczynku, w tym sportów zimowych.
Tegoroczne SNOW EXPO miało również Partnera Motoryzacyjnego – znaną wszystkim miłośnikom sportów motorowych markę SUBARU, słynącą z doskonałych w zimowych warunkach osiągów i najwyższych standardów bezpieczeństwa.
– Dziękujemy wszystkim wystawcom, gościom, prelegentom i wszystkim odwiedzającym SNOW EXPO w ciągu tych dwóch absolutnie szalonych dni. To Wy wszyscy sprawiliście, że o tegorocznej edycji możemy śmiało mówić: wyjątkowa i przełomowa. Zawiesiliście nam poprzeczkę bardzo wysoko, ale obiecuję zrobić wszystko, by w przyszłym roku sprostać wyzwaniu i zrealizować jeszcze większe SNOW EXPO, na jakie bez wątpienia zasługują miłośnicy sportów zimowych w Polsce – deklaruje Walus.